Lidské rozhodování je soubor komplexních, zdánlivě však jednoduchých, myšlenkových pochodů, které vyúsťují v nějaké řešení nebo rozhodnutí. Stejně jako je to někdy velmi složitý proces, lze jej paradoxně velmi lehce ovlivnit. A vliv na nás může mít skoro cokoliv. Od špatného rána, po celodenní stres, únavu, šťastné i smutné momenty, euforie, reklama, marketing, rady ostatních, názory ostatních, doporučení, lékařské zprávy, nové poznatky apod. JE toho opravdu spoustu.
Vždycky, když se lidé rozhodují mezi A nebo B, vyberou si to, o kterém si myslí, že je pro ně to nejlepší. samozřejmě je naprostým ideálem, kdo by si nechtěl vybrat to, co mu skutečně přinese největší možnou míru užitku. Ovšem ne vždy je zprvu jasné, co přesně je pro nás nejlepší a co ne. Můžeme si říkat a přesvědčovat se o A, přitom celou dobu by pro nás bylo mnohem vhodnější B.
Vše je to o vnitřním souladu
Pokud se se svým rozhodnutím necítíte spokojeni, vždycky tam bude nějaké ALE, kterému jste měli naslouchat, ještě než jste rozhodnutí udělali. Jsou profese a situace, kdy si musíte vybrat tak, jak se od vás očekává nebo udělat to, co je lepší nebo co je správné. Valná většina z nás se však nechá „zmanipulovat“ do výběru nějaké možnosti. Na tom není nic špatného, jak jsme napsali výše, vliv na nás má opravdu spoustu věcí. To však neznamená, že bychom se je nemohli naučit vnímat a kriticky nad nimi přemýšlet. Kdo totiž kriticky přemýšlí o životě, přemýšlí tak i o jednotlivých rozhodnutích.
Někdy je reklama dobrá, jindy ne
Pokud vás reklama přesvědčí ke koupi něčeho, co nepotřebujete nebo jste ani nechtěli, tak je asi zřejmě něco špatně. Pokud vám reklama představí nový produkt, o kterém jste nevěděli a na základě informací vám poskytnutých to vypadá jako to pravé ořechové, to je naopak ten dobrý typ reklamy. Občas se stane, že se utnete, nikdy byste si však neměli něco kupovat nebo se nějak rozhodovat proti vaší vnitřní vůli.